بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کشف بزرگترین ویروس جهان بعد از 30000 سال

کشف بزرگترین ویروس جهان بعد از 30000 سال

بزرگترین ویروس جهان بعد از 30000 سال از خاک های یخ زده سیبری کشف شد

بزرگترین ویروس جهان Pithovirus sibericum در یک نمونه 30،000 ساله از permafrost سیبری توسط Chantal Abergel و Jean-Michel Claverie از دانشگاه Aix-Marseille کشف شده است. این ویروس در 30 متری (100 فوت) زیر سطح یک رسوب اواخر پلیستوسن دفن شده بود. این نمونه زمانی پیدا شد که نمونه های رودخانه جمع آوری شده در سال 2000 در معرض آمیب قرار گرفتند. آمیب ها شروع به مرگ کردند و هنگامی که مورد بررسی قرار گرفتند حاوی نمونه های ویروس غول پیکر بود.

ویروس های Pithovirus حدود 1.5 میکرومتر (1500 نانومتر) به طول و 0.5 میکرومتر (500 نانومتر) اندازه قطرشان است. ، و آن را به بزرگترین ویروس موجود در این زمینه تبدیل می کند. اندازه آن 50٪ بزرگتر از Pandoraviridae است ، بزرگترین ویروس شناخته شده قبلی ، بزرگتر از Ostreococcus کوچکترین سلول یوکاریوتی است. اگرچه Pandoravirus دارای بزرگترین ژنوم ویروسی است ، حاوی 1.9 تا 2.5 مگاباز DNA است. پیتوویروس دارای یک دیوار ضخیم و بیضی شکل است که در یک انتها باز می شود.


اگرچه این ویروس برای انسان بی ضرر است ، اما قابلیت زنده بودن آن پس از هزاران سال یخ زدگی موجب نگرانی در مورد تغییرات جهانی آب و هوا و عملیات حفاری تندرا می شود چرا که احتمالا عوامل میکروبی وجود دارند که کشف نشده و میتوانند بالقوه بیماری زا باشند. با این حال ، دانشمندان دیگر اختلاف دارند که این سناریو یک تهدید واقعی است.


عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت مطلب مرتبط عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده